SUPERVISION
Supervision – ”at brænde for at tale om netop det, der volder én besvær”
Supervision er en måde skabe et bedre fagligt overblik over sine forståelses- og handlemuligheder. I supervision søges nye vinkler og nye måder at gå til svære sager – og efter ny energi, når du er kørt træt. Emnerne kan være meget forskellige – fra dilemmaer i forhold til personlig stil, over organisatoriske spørgsmål og til mere traditionel sags-supervision. Tilgangen vil naturligt variere i relation til emnet.
Det fagpersonlige som omdrejningspunkt i supervisionen
I supervision må man brænde for at tale om netop det, der volder én besvær. Både fagligt og fagpersonligt. I arbejde med mennesker er det helt centralt at have ens fagpersonlige ståsted, kompetencer og udfordringer i fokus og dermed også at arbejde direkte med fagpersonlige udfordringer i supervisionen.
Forventningsafstemning
Som supervisor lægger jeg vægt på tydelighed, respektfuldhed og ligeværd. Jeg forventer, at supervisanden er villig til at arbejde med såvel sag, fag som relation: Det vil sige i lige høj grad tage stilling til, på hvilken måde sagen påvirker og berører fagpersonen selv, og på hvilken måde dette får indflydelse på fagpersonen i relation til sagen og i relation til de mennesker, der er involverede i sagen.
Individuel eller gruppesupervision
Individuel supervision giver supervisanden mulighed for at arbejde meget individuelt orienteret med sin fagpersonlighed. Det samme er muligt i gruppesupervision, når der er en vis tryghed til stede i supervisionsrummet. Fordelene ved gruppesupervision er, at alle får lov til at ”lytte og reflektere med”. Det giver en unik mulighed for medlæring via andres sager, og som supervisand får man endvidere muligheden for andre fagpersoners vinkler og ikke mindst genkendelse af dilemmaer.
Hvad opnår du
- Styrk din professionelle relationskompetence.
- Opnå større indsigt og forståelse af dine fagpersonlige udfordringer.
- Skærp din faglighed gennem øget fokus på styrker og udfordringer.
- Øg dine handlemuligheder i vanskelige sager
Det forventes af dig
- At du tager sager op af faglig og fagpersonlig art.
- At du byder ind med egne erfaringer fra din faglige praksis.
- At du ønsker at kigge på din faglighed, din egen fagpersonlige rolle, dine styrker og udfordringer.
Målgruppe
Fagpersoner inden for skole og institution. Lærere, pædagoger, trivsels/LKT/AKT og inklusionsmedarbejdere
- Terapeuter
- Ledere og ledelsesgrupper
- Sagsbehandlere

SENESTE ARTIKLER
Hvordan du taler med dit barn om at være donorbarn
Hvordan du taler med dit barn om at være donorbarn
Video på Facebook: Systemisk Opstilling med børn og børnegrupper!
Video på Facebook: Systemisk Opstilling med børn og børnegrupper! Lise Kramer Schmidt fortæller om uddannelsen, som starter den 21. oktober på ISFO.
Med livet som indsats – om at leve og overleve i gruppen og eksklusionsmekanismer
”Lise er en spasser og det passer.” Sådan stod der med store fede versaler på tavlen, en morgen jeg kom ind i klassen. Jeg stillede mig lidt demonstrativt op og kiggede på det, så de tilstedeværende klassekammerater kunne se, at jeg læste det – og tog det i stiv arm....
KOMMENDE KURSER
OG SUPERVISIONSGRUPPER
PRAKSISINFO
22 19 38 40
J. M. Thieles Vej 1A, stuen
1961 Frederiksberg C
(der står Frederiksberg Sportsklinik på døren)

TIDSBESTILLING
Du er velkommen til at bestille en tid gennem Online Booking.
Har du spørgsmål til et af mine forløb, eller vil bestille en tid, er du velkommen til at ringe eller skrive til mig.
Læg en besked eller send en sms - så vender jeg tilbage.
CVR-nr. 38729632