PROFIL
Uddannelsesbaggrund
- Folkeskolelærer
- Familie- og psykoterapeut MPF fra Dansk Familieterapeutisk Institut (DFTI)
- Supervisor fra Dansk Familieterapeutisk Institut (DFTI)
- EFT Parterapeut (Emotionsfokuseret parterapi)
- Familieopstilling, Basisuddannelse i individuel familieopstilling, ISFO
- Basisår i relationskompetence fra Kempler Instituttet
- Projekt og netværksledelse, Metropol
- Kognitiv misbrugsbehandling, Sundhedsstyrelsen
- Tune into children – and their interactions, v/ Ale Duarte
- Windows of perception – Traumeheling, v/ Ale Duarte
- Master Class i familieterapi, v/ Jesper Juul og Peter Mortensen
Siden 2007 har jeg haft egen psykoterapeutisk praksis i København. Jeg holder kurser, foredrag og udviklingsforløb indenfor området relationskompetence, fagpersonligt lederskab, konflikthåndtering, skilsmisse, kollegial respons og personaleudvikling. Endvidere superviserer jeg ledere, pædagoger, lærere, terapeuter, sundhedsplejersker, socialrådgivere med flere.
Efter nogle år som lærer i Folkeskolen har jeg i godt 6 år arbejdet som specialpædagogisk udviklingskonsulent på en PPR med trivselsarbejde i skoleklasser samt opstart af inklusionsklasser med særligt fokus på rådgivning og supervision af lærere og pædagoger. Jeg har arbejdet med alkoholbehandling med såvel individuel alkoholbehandling som familieorienteret alkoholbehandling.
Sidst har jeg i årrække arbejdet med pårørende/familier til fængslede og med familier som lever med sclerose.
Samarbejdsparter og bestyrelsesarbejde
- Næstformand i Dansk Psykoterapeutforening
- Scleroseforeningen (Familieterapeut/rådgiver på familieweekender for pårørende til scleroseramte)
- Uddanner Ungeambassadører i Scleroseforeningen
- Underviser på Dansk Familieterapeutisk Institut
Fagligt
Når vi som menneske oplever os set, hørt og anerkendt kan vi udfolde, yde og udvikle os mest muligt. Det gør sig gældende i parforhold, familier og på arbejdspladser. Jeg har altid været optaget af samspil mellem børn og voksne, i parforhold og ikke mindst samspil i organisationer. For mig betyder det en særlig opmærksomhed på ansvar og kontakt i relationer; dét, der muliggør, at vi kan tage personligt ansvar, tage vare på os selv og hinanden og sætte og mærke egne grænser. Det lyder jo meget flot – og kan være så vanskeligt i praksis både i familier og på arbejdspladser/professionelle relationer.
Arbejdsområder
- Kursus og udviklingsforløb
- Par-, Familie- og psykoterapi (individuel, par og familier)
- Supervision (individuel og gruppe)
- Personaleudvikling
- Udvikling af pædagogisk praksis særligt i skoler og SFO’er, indenfor inklusion, forældresamarbejde, konflikthåndtering og fagpersonligt lederskab
- Børne- /elevgrupper og fagpersoner om eksempelvis trivsel, mobning og konflikthåndtering
- Rådgivning og vejledning i forbindelse med teamsamarbejde, undervisning, klasseledelse og relationsarbejde i skoler og institutioner
- Procesledelse, undervisning, kurser og temadage i personalegrupper, herunder kollegial refleksion
- Implementering af familieorienteret arbejde og forløb med familier i patientforeninger og lignende.
Personligt
Jeg er født i 1974, er gift og har med min mand to sønner.
SENESTE ARTIKLER
Personligt ansvar, samarbejde og integritet
En præcisering af forskellen på det eksistentielle ansvar og det sociale ansvar. Når jeg skelner mellem ansvar, handler det netop om at skelne mellem det, der har med den enkeltes ansvarstagen for eget liv at gøre og det der har med ansvaret for, hvordan vi indgår i...
Relations-konkurrence og anerkendelsessuppe?
Relations-kompetence og anerkendelse, er inden for pædagogiske fagområder og inden for ledelse, blevet et helt centralt og nærmest mode-begreb. Relations-kompetence skal vi have og kunne for at begå os som fagpersoner, forældre og i det hele taget i samværet med...
Teddy og den afmægtige lærer
ET EKSEMPEL FRA HVERDAGENS PRAKSIS: Om at træde ud af egen stolthed og forfængelighed for at kunne mødes med et afmægtigt barn. Dette er fjerde indlæg i en serie, hvor vi sætter spot på relationskompetencens essens med eksempler fra hverdagens praksis. Teddy havde...
Historien om en trækbrønd
ET EKSEMPEL FRA HVERDAGENS PRAKSIS: Om at bruge tvivlen som kompas - historien om en trækbrønd. Relationen er den lim, der binder mennesker sammen. Relationen mellem mennesker er afgørende for stemningen og atmosfæren. Den er usynlig og konstant i spil mellem...
KOMMENDE KURSER
OG SUPERVISIONSGRUPPER
PRAKSISINFO
22 19 38 40
J. M. Thieles Vej 1A, stuen
1961 Frederiksberg C
(der står Frederiksberg Sportsklinik på døren)
TIDSBESTILLING
Du er velkommen til at bestille en tid gennem Online Booking.
Har du spørgsmål til et af mine forløb, eller vil bestille en tid, er du velkommen til at ringe eller skrive til mig.
Læg en besked eller send en sms - så vender jeg tilbage.
CVR-nr. 38729632